تک درخت

                       

تک درختم! .. 

آن وقتها، 

یعنی وقتی جوانتر بودم، 

زیر شاخ و برگهای تو در تو و سبز من،چه مرغها که عاشق نشدند 

در سایه سار یال و کوپال من، 

روزی چوپانی خواب عروسی تک دخترش را می دید و لبخند میزد... 

کوه، 

 به سبزی چشم نوازم،دزدکی حسادت می کرد... و شبها من و ماه،درد و دلهایی از جنس نور با هم داشتیم، 

آه! 

 یادش بخیر.. اکنون 

 تک درختم انگار! 

                          /موسا/


پ.ن1: بعد از خواندن نقدهای بجا و راهبر دوستان عکاسم، لازم دانستم از دقت نظر و صرف زمان جهت به نقد کشیدن عکس از همراهی و حضور همگشیان تشکر نمایم.

پ.ن2: باور کنید قرار نیست برای پیشرفت در هر هنری اتفاق خارق العاده ای رخ دهد. پیشرفت از همینجا آغاز شده و به سیر صعودیش ادامه میدهد. از همین نقدهای صادقانه دوستانی چون اصغر بشارتی عزیز که عکسهای زیر آبش شیفته ام میکند، سید علی هاشمی که با هر شاتش مردمکم  را حسابی درگیر میکند،استاد رهبر امامدادی که میدانم دغدغه اش دغدغه ی من است و بیشتر،حامد قنبری که اگر چه دوستیمان تازه شکل گرفته اما عمق میدان دارد این دوستی همیشگی، وحدانی هنرمند که من از هر خط نوشته اش یک صفحه درس یادداشت میکنم برای خود و به وجودش بر خود مغرورانه می بالم و تارا که اگر چه حرفه ای عکاسی نمی کند اما حرفها دارد برای گفتن و در نوشته هایش بخوبی میدانم تا عمق کار رفته و درکش کرده است که این یعنی فرق است میان کسی که می بیند و کسی که نگاه میکند.  

نکاتی در خصوص عکس: 

۱. دلیل انتخاب کادر عمودی تاکید بیشتر بر سوژه اصلی یعنی درخت بود. متاسفانه وجود عوامل اضافه در اطراف درخت نمی گذاشت کادر را افقی ببندم. 

۲. شاخه های درخت در چپ بلند و باریک بودند که اگر قرار بود از آنها نگذرم می بایست از ابر میگذشتم.  

۳. در خصوص زاویه عکاسی زوایای مختلفی را ایستاده و نشستم اما تنها زاویه موثر را زاویه پیش رو تشخیص داده و ثبت نمودم.  

4. فضای زیاد پایین کادر عمدی ست.جهت ایجاد یک زمینه در عینیت بخشیدن به تک درخت بودن سوژه در  زمینی خشک

۴. روزی استاد عزیزم "گودرز پاکدامن " میگفت: اگر شرایط برای گرفتن یک عکس خوب مهیا نیست هر چقدر هم که موضوع و عناصر برایت مهم باشند از ثبتت بگذر و برو. من بدلیلی بزرگ و شخصی برای اولین بار نتوانستم این درس را رعایت کنم و با وجود مهیا نبودن شرایط باز هم شات زدم. 

6. ثبتی افقی در اطراف همین درخت دارم که همین روزها به اشتراک خواهم گذاشت.